Prezentare de carte
Titlul
cărții: „Metode interactive de grup-ghid metodic. 60 metode
şi 200 aplicaţii practice pentru învăţământul preşcolar.”
Autori:
Silvia Breben, Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga
Editura:
Arves
Anul:
2007
Nr.pagini:
421
Lucrarea „Metode interactive de
grup-ghid metodic. 60 metode şi 200 aplicaţii practice pentru învăţământul
preşcolar” cuprinde cinci capitole, anexe și bibliografie.
În cel de-al doilea capitol sunt
prezentate metode de fixare, consolidare și evaluare: Piramida și diamantul,
Ghicitorile, Ciorchinele, Tehnica fotolimbajului, Benzi desenate, Posterul,
Trierea aserțiunilor, Tehnica Blazonului, Sintetizarea, Diagrama Venn, Metoda
piramidei, Examinarea povestirii, Jurnalul grafic, Turul Galeriei, Turnirul
întrebărilor, Cvintetul, Analizarea și interpretarea imaginilor, Categorizarea
și Turnirul enunțurilor.
Capitolul II: Metode de
fixare, consolidare și de evaluare
Piramida
și diamantul- este o metodă care constă în dezvoltarea
capacității de a sintetiza informații, idei ale unei teme date sau unui text
literar.
Ghicitorile-
sunt descrieri sintetice ale aspectelor caracteristice ale obiectelor,
ființelor, fenomenelor.( ex:„ Este frumos și are pinteni, ghici cine-i?”)
Ciorchinele-
este o tehnică care exersează gândirea liberă a copiilor asupra unei teme.
Tehnica
fotolimbajului- este o tehnică de analiză a limbajului
fotografic care prezintă mediul natural așa cum este el în realitate.
Benzile
desenate- sunt desene așezate în ordine cronologică prin care
se prezintă comportamente reale sau din povești.
Posterul-
constă în crearea unor structuri verbale adecvate (versuri, ghicitori,
curiozități, mesaje, proverbe, reflecții, etc.)
Trierea
aserțiunilor-este o metodă bazată pe analiza unor
idei, noțiuni, opinii.
Tehnica
Blazonului- este o metodă care presupune completarea
compartimentelor unei scheme cu desene, jetoane, cuvinte sau propoziții care
prezintă sinteza unui aspect real.
Sintetizarea-este
o metodă de reflecție asupra unui subiect care presupune o derulare procesuală.
Diagrama
Venn-
este un procedeu pentru dezvoltarea gândirii critice a elevilor pornind de la 2
sau mai multe idei care au trăsături comune și distinctive.
Metoda
piramidei- este o metodă de predare-învățare care
constă în asamblarea activității individuale activității colective pentru
realizarea unei sarcini.
Examinarea
povestirii- este o tehnică ce se bazează pe ascultarea narării
unui conținut precizat de educatoare, fără a fi copilul întrerupt sau ghidat de
întrebări ajutătoare.
Jurnalul
grafic- este metoda prin care copiii identifică
caracteristicile unor noțiuni care le individualizează și diferențiază de
celelalte din aceeași categorie.
Turul
galeriei- este tehnica de învățare care încurajează copiii
să-și exprime opiniile cu privire la soluțiile propuse de colegii lor.
Turnirul
întrebărilor- este o cale de învățare prin joc care
stimulează formularea de întrebări pornind de la un text științific.
Cvintetul-
este o tehnică de reflecție ce constă în crearea a cinci versuri respectând
cinci reguli în scopul de a sintetiza conținutul unei teme abordate.
Analizarea
și interpretarea imaginilor- este o tehnică specifică
activității didactice care utilizează fotografii, planșe, etc. pentru a ilustra un subiect.
Categorizarea-
este o tehnică prin care se fixează și sistematizează cunoștințele dobândite.
Turnirul
enunțurilor- este o metodă bazată pe joc prin care se
construiesc enunțuri despre un conținut precizat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu