vineri, 12 ianuarie 2018

                                                         Prezentare  de carte
Titlul cărții: „Metode interactive de grup-ghid metodic. 60 metode şi 200 aplicaţii practice pentru învăţământul preşcolar.”
Autori: Silvia Breben, Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga
Editura: Arves
Anul: 2007
Nr.pagini: 421
        Lucrarea „Metode interactive de grup-ghid metodic. 60 metode şi 200 aplicaţii practice pentru învăţământul preşcolar” cuprinde cinci capitole, anexe și bibliografie.
      În cel de-al doilea capitol sunt prezentate metode de fixare, consolidare și evaluare: Piramida și diamantul, Ghicitorile, Ciorchinele, Tehnica fotolimbajului, Benzi desenate, Posterul, Trierea aserțiunilor, Tehnica Blazonului, Sintetizarea, Diagrama Venn, Metoda piramidei, Examinarea povestirii, Jurnalul grafic, Turul Galeriei, Turnirul întrebărilor, Cvintetul, Analizarea și interpretarea imaginilor, Categorizarea și Turnirul enunțurilor.
Capitolul II: Metode de fixare, consolidare și de evaluare
Piramida și diamantul- este o metodă care constă în dezvoltarea capacității de a sintetiza informații, idei ale unei teme date sau unui text literar.
Ghicitorile- sunt descrieri sintetice ale aspectelor caracteristice ale obiectelor, ființelor, fenomenelor.( ex:„ Este frumos și are pinteni, ghici cine-i?”)
Ciorchinele- este o tehnică care exersează gândirea liberă a copiilor asupra unei teme.
Tehnica fotolimbajului- este o tehnică de analiză a limbajului fotografic care prezintă mediul natural așa cum este el în realitate.
Benzile desenate- sunt desene așezate în ordine cronologică prin care se prezintă comportamente reale sau din povești.
Posterul- constă în crearea unor structuri verbale adecvate (versuri, ghicitori, curiozități, mesaje, proverbe, reflecții, etc.)
Trierea aserțiunilor-este o metodă bazată pe analiza unor idei, noțiuni, opinii.
Tehnica Blazonului- este o metodă care presupune completarea compartimentelor unei scheme cu desene, jetoane, cuvinte sau propoziții care prezintă sinteza unui aspect real.
Sintetizarea-este o metodă de reflecție asupra unui subiect care presupune o derulare procesuală.
Diagrama Venn- este un procedeu pentru dezvoltarea gândirii critice a elevilor pornind de la 2 sau mai multe idei care au trăsături comune și distinctive.
Metoda piramidei- este o metodă de predare-învățare care constă în asamblarea activității individuale activității colective pentru realizarea unei sarcini.
Examinarea povestirii- este o tehnică ce se bazează pe ascultarea narării unui conținut precizat de educatoare, fără a fi copilul întrerupt sau ghidat de întrebări ajutătoare.
Jurnalul grafic- este metoda prin care copiii identifică caracteristicile unor noțiuni care le individualizează și diferențiază de celelalte din aceeași categorie.
Turul galeriei- este tehnica de învățare care încurajează copiii să-și exprime opiniile cu privire la soluțiile propuse de colegii lor.
Turnirul întrebărilor- este o cale de învățare prin joc care stimulează formularea de întrebări pornind de la un text științific.
Cvintetul- este o tehnică de reflecție ce constă în crearea a cinci versuri respectând cinci reguli în scopul de a sintetiza conținutul unei teme abordate.
Analizarea și interpretarea imaginilor- este o tehnică specifică activității didactice care utilizează fotografii, planșe, etc.  pentru a ilustra un subiect.
Categorizarea- este o tehnică prin care se fixează și sistematizează cunoștințele dobândite.

Turnirul enunțurilor- este o metodă bazată pe joc prin care se construiesc enunțuri despre un conținut precizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu