Proiect didactic
Data:
13.11.2017
Unitatea de învățământ: Grădinița cu Program Prelungit, nr. 12
Grupa:
mijlocie
Propunător: Poiană Andreea- Ioana
Domeniul experiențial: Limbă și comunicare
Tema anuală: Ce și cum exprimăm ceea ce simțim?
Tema săptămânii: „Animale domestice”
Subiectul lecției: „Punguța cu doi bani”
Mijloc de realizare: Povestirea educatoarei
Tipul activității: predare- învățare
Scop: dezvoltarea
creativității și expresivității limbajului oral
Obiective operaționale:
Pe parcursul activității copiii vor fi capabili:
O1: Să
formuleze răspunsuri corecte la întrebările propuse;
O2: Să
reconstituie firul narativ rearanjând planșele;
O3: Să
recunoască personajele din poveste;
O4: Să
precizeze titlul poveștii;
Strategia didactică:
a)
Metode și procedee: demonstrația, conversația, observarea sistematică,
expunerea, problematizarea, exercițiul;
b)
Mijloace de învățământ: punguța cu doi bani, planșe care reprezintă momentele
importante ale poveștii, fișă de lucru;
c) Forme
de organizare: frontală și
individuală;
Resurse:
Temporale: 30
minute
Umane: 25
de copii
Bibliografie:
Hobjilă, Angelica, „ Didactica activităților de educare a
limbajului”, curs;
Bulc, Mihaela, Metodica activității de educare a limbajului
în grădinița de copii, Beiuș, Editura Buna Vestire, 2005
Demers didactic:
Nr. Crt.
|
Etapele activității + intervalul de timp alocat
|
Ob. op
|
Conținutul instructiv- educativ
|
Strategia didactică
|
Evaluare
|
||
Metode, procedee, tehnici
|
Mijloace de învățământ
|
Forme de organizare a activității
|
|||||
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
|
Moment organizatoric
1 min
Captarea atenției
2 min
Reactualizarea cunoștințelor
2 min
Anunțarea temei și a obiectivelor
1 min
Dirijarea învățării
8 min
Fixarea cunoștințelor
5 min
Obținerea performanței
3 min
Asigurarea retenției și a transferului
2 min
Încheierea activității
1 min
|
O1
O2
O3
O1
O3
|
Se asigură condițiile necesare pentru buna desfășurare
a activității ( aerisirea sălii de clasă, pregătirea materialelor necesare).
Se realizează prin intermediul unei punguțe cu doi bani:
„- Azi când am
venit în grupă,
Am găsit la
ușă-o pungă.
E-o punguță
aurită
Și-i tare
nedumerită.
Doar atât
își amintește
Că vine
dintr-o poveste.
Un vânt rău
când s-a stârnit.
Tot în jur a
nimicit!
Poate voi o
ajutați
Povestea să i-o aflați.
Mai târziu
i-o povestiți
Și
recompensați să fiți.
Eu vă voi
recompensa,
Nu bătrânica
cea rea.
Vreți
s-aflați povestea ei,
Ce e plină
de temei?”
„- Cum se numesc animalele care trăiesc pe lângă casa
omului?”
„- Ce animale domestice cunoașteți?”
„-Ce păsări care trăiesc pe lângă casa omului
cunoașteți?”
„-Astăzi, copii, o să vă spun povestea punguței cu doi bani. Voi va trebui să
fiți atenți, să recunoașteți
personajele, să precizați titlul poveștii și să reconstituiți povestea cu
ajutorul planșelor.”
Voi expune povestea cu mare atenție la inflexiunile
vocii, în funcție de personajele din poveste, după următorul plan de idei:
1.
Prezentarea
personajelor principale: moșneagul, bun la suflet, care avea un cocoș și
baba, zgârcită și rea, care avea o găină.
2.
Alungarea cocoșului
de acasă de către moșneag, pe motiv că nu face ouă, prilej al unei
„călătorii” pline de peripeții, găsirea punguței cu doi bani de către cocoș,
luarea acesteia de către un boier lacom, înghițirea apei din fântână de către
cocoș, indundarea cuptorului încins din
gospodăria boierului, înghițirea cirezii de vite și a galbenilor din
visteria boierului.
3.
Întoarcerea
triumfătoare a cocoșului acasă la moșneag, încărcat cu bogății.
Voi prezenta copiilor planșele concomitent cu firul
epic al textului, ilustrând momentele principale din poveste.
Voi explica pe
înțelesul copiilor cuvintele noi din poveste: „boier”, „caleașcă”, „visterie”
și „cireadă”.
Boier= mare stăpân de pământ;
Caleașcă= trăsură elegantă;
Visterie= camera cu bijuterii;
Cireadă= grup numeros de animale;
După ce am amestecat planșele, voi chema un copil în
față pentru a le rearanja și apoi mai mulți copii pentru a reconstitui firul
epic al poveștii.
Le voi împărți copiilor fișe individuale, în care
aceștia va trebui să coloreze personajele din poveste și să încercuiască
personajul care apare în toate momentele poveștii. După ce copiii rezolvă
fișa dată, se vor discuta răspunsurile date (anexa 1);
Le voi adresa copiilor câteva întrebări:
„- Cum se numește povestea pe care ați aflat-o astăzi?”
„- Care sunt personajele care apar în poveste?”
„- Care este personajul care apare în toate momentele
poveștii?”
Voi face aprecieri
globale și individuale, asupra modului în care copiii au participat la
activitate.
|
Observarea sistematică
Conversația
Expunerea
Conversația
Conversația,
Explicația
Epunerea,
Observarea sistematică,
Demonstrația
Conversația,
Explicația,
Expunerea.
Problematizarea
Conversația,
Explicația,
Exercițiul,
Problematizarea
Conversația
|
Punguța cu doi bani
Planșele care ilustrează momentele principale din
poveste.
Planșele care ilustrează momentele principale din
poveste.
Fișele individuale
|
Frontală
Frontală
Frontală
Frontală
Frontală
Frontală
Individuală
Frontală
Frontală
|
Evaluez capacitatea copiilor de a se organiza pentru activitate prin
observare sistematică.
Evaluez capacitatea copiilor de a formula răspunsuri
corecte la întrebările propuse;
Evaluez capacitatea copiilor de a reține informațiile
prezentate;
Evaluez capacitatea copiilor de a asculta cu atenție povestea, prin
observare sistematică.
Evaluez capacitatea copiilor de a reconstitui firul narativ
rearanjând planșele;
Evaluez capacitatea copiilor de a recunoaște personajele din poveste;
Evaluez capacitatea copiilor de a formula răspunsuri
corecte la întrebările propuse;
Evaluez capacitatea copiilor de a preciza titlul poveștii;
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu