Data: 16.10.2017
Grădinița: Grădinița
cu Program prelungit,Nr.14
Grupa: Mare
Domeniul
experiențial: Limbă și comunicare
Tema anuală: Când, cum și de ce se întâmplă?
Tema proiectului: Bine ai venit, iarnă!
Subiectul: Magia jocurilor de iarnă
Mijlocul de realizare:
Lectură după imagini
Tipul activității:
Predare-învățare
Scopul: Dezvoltarea
capacităților de receptare și de exprimare a mesajelor transmise de imagini
Obiective
operaționale:
O1- Să asculte cu
atenție relatarea scrisorii;
O2- Să răspundă
la întrebările propuse de educatoare pe baza imaginilor;
O4- Să identifice
jocurile din imaginile prezentate.
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode şi procedee: Conversația, Exercițiul, Observația, Problematizarea
Mijloace de învățământ: Mascota, planșe, recompensă
Forme de organizare: Frontală și individuală
Resurse temporale: 35 minute
Resurse umane: 20 de copii
Resurse bibliografice:
Hobjilă, Angelica, Elemente de didactică a activităților de
evaluare a limbajului, Editura Institutului European, Iași, 2008;
Boca, Miron, Elena;
Chichișan, Elvira, Ghidul metodologic și
aplicativ al educatoarei, Editura Eurodidact, Cluj- Napoca, 2006;
Nr.
crt.
|
Etapele
activității
|
Ob.
Op.
|
Conținut instructiv-educativ
|
Strategia didactică
|
Evaluare
|
|||
Metode
și procedee
|
Mijloace de
învățământ
|
Forme de organizare
|
Timp
|
|||||
1.
|
Moment
organizatoric
|
|
Se asigură
condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii (aerisirea sălii de
grupă, aranjarea mobilierului pentru activitate, pregătirea materialelor
necesare desfăşurării activităţii)
|
|
|
|
1 min
|
|
2.
|
Captarea atenției
|
O1
|
Un musafir surpriză
ne așteaptă în sala de grupă. Lângă el se află o scrisoare de la Zâna Iarnă,
în care aceasta le cere ajutor copiilor:
„Dragii mei,
Am auzit de la
doamna educatoare că voi sunteți niște copii foarte descurcăreți. Din această
cauză v-am ales pe voi să îl ajutați pe Martinel. El este foarte trist,
deoarece se apropie iarna și nu știe cum să se joace cu prietenii săi.
Pentru a vă ajuta,
m-am gândit să vă trimit câteva imagini cu diferite jocuri de iarnă. Dacă îl
veți ajuta pe Martinel, acesta o să vă recompenseze.
Cu drag, Zâna
Iarnă!”
„-Vreți să îl
ajutăm pe Martinel?”
|
Conversația
|
Mascotă, scrisoare
|
Activitate frontală
|
8min
|
Evaluez capacitatea
copiilor de a recepta mesajul scrisorii
|
3.
|
Anunțarea temei și
a obiectivelor
|
|
Cu ajutorul
planșelor vom descoperi jocuri de iarnă, care îl vor înveseli pe Martinel.
|
|
|
Activitate frontală
|
3min
|
|
4.
|
Fixarea
cunoștințelor
|
O2
O3
|
Voi descoperi câte
o planșă care ilustrează jocuri diferite de iarnă.
După lecturarea
fiecărui plan al imaginii, se va realiza o sinteză parțială prin formularea
unor propoziții ce exprimă/descriu acțiunile sugerate de imagini.
1.
Lecturarea
primei ilustrații:
![]()
Ce anotimp este prezentat în imagine?
Ce fac cei trei băieței?
Ce face fetița din imagine?
Ce se vede pe deal?
Ce are în spate băiatul care urcă dealul?
Sinteză parțială:
Este iarna. Copiii
au ieșit la joacă. Trei dintre băieței se joacă cu bulgări. Fetița cu căciulă
roșie se dă cu patinele pe lacul înghețat.
2. Lecturarea celei
de-a doua ilustrații:
![]()
1.
Ce construiesc
copiii din imagine?
2.
Ce i-au pus
copiii primului om de zăpadă în loc de nas?
3.
Dar în loc de
mâini?
4.
Cu ce sunt
înlocuiți ochii și nasturii?
5.
Ce se vede în
depărtare?
Sinteza parțială:
Din bulgări mari,
copiii construiesc oameni de zăpadă.
Unuia dintre ei i-au pus în loc de nas, un morcov, iar în loc de ochi și
nasturi, i-au pus cărbuni. În depărtare se vede școala, care participă la
veselia copiilor.
3.Lecturarea celei
de-a treia ilustrații:
![]()
1.
Afară este zi
sau noapte?
2.
Ce fac cei trei
copii?
3.
Ce se zărește
pe deal?
Sinteza parțială:
Afară este noapte.
Cei trei copii încă se mai dau cu sania. Pe deal se zăresc casele cu luminile
aprinse și cu focul făcut.
Sinteză finală:
„Dragă Martinel,
noi te-am ajutat să descoperi câteva jocuri de iarnă. Te poți juca cu
bulgări, te poți trage cu sania, poți construi oameni de zăpadă, poți să te
dai cu patinele pe gheață și să schiezi.”
|
Conversația
Observația
|
Planșe
|
Activitate frontală
|
15 min
|
Evaluez capacitatea
copiilor de a răspunde corect la întrebările propuse
Evaluez capacitatea
copiilor de a alcătui propoziții simple și dezvoltate care descriu imaginile
|
5.
|
Obținerea
performanței
|
O3
|
Se
va purta o scurtă discuţie cu preşcolarii cu privire la cum se joacă ei
iarna, care le sunt jocurile preferate, cu cine merg la joacă etc. Se vor
corecta eventualele exprimări greşite, şi se va încuraja exprimarea
preșcolarilor în propoziţii dezvoltate.
|
Conversația
Exercițiul
|
|
Activitate
individuală
|
5min
|
Evaluez capacitatea
copiilor de a alcătui propoziții simple și dezvoltate
|
6.
|
Asigurarea
retenției și a transferului
|
O2
O3
O4
|
Se vor adresa
întrebări preșcolarilor:
„Despre ce am
vorbit noi astăzi?”
„Care sunt jocurile
observate în prima imagine?”
„Dar în cea de-a
doua și a treia imagine?”
|
Conversația
Problemati-
zarea
|
|
|
|
Evaluez capacitatea
copiilor de a răspunde corect la întrebările propuse
Evaluez capacitatea
copiilor de a alcătui propoziții simple și dezvoltate
Evaluez capacitatea
copiilor de a identifica corect jocurile din imaginile prezentate
|
7.
|
Încheierea
activității
|
|
Se împarte
recompensa de la Zâna Iarnă și se fac aprecieri globale și individuale.
|
|
|
|
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu